fredag den 30. marts 2012

JAGTENS GLÆDER

Jens Bang har sendt en række billeder - og historien bag dem.

Moses Hansen's besøg på Nørrebro i august 2002 var et gevaldigt tilløbsstykke. Moses ville gå gennem Nørrebro med sit kors over skulderen, I et forsøg på at frelse eller rense Nørrebro. Et stunt der var sat i scene i samarbejde med Faderhuset. Underligt nok var Nørrebro ikke særligt venligt stemt over for at skulle frelses.

Jeg besluttede mig for at tage ind i Griffenfeldsgade, for at se hvad det var folk talte så meget om. Da jeg ankom var gaden allerede sort af mennesker, og det var noget af en udfordring for Moses Hansens politieskorte, at få ham navigeret ned gennem gaden. Langt de fleste af de fremmødte (sådan ca. alle fremmødte med undtagelse af Moses Hansen selv, og måske hans politieskorte), var mødt op for at protestere mod Moses Hansen, Faderhuset og deres formål med hele sceancen.

Jeg havde medbragt mit kamera, for at få et billede eller to af Moses Hansen. Det skulle dog vise sig at være mere end almindeligt besværligt, pga den store menneskemængde.
Bedst som jeg, og to andre, stod og balancerede på andet trappetrin op til en opgangsdør, var der en der stak hovedet ud af et vindue lige over mit hoved, og spurgte om vi ikke hellere ville op til dem og have et bedre udsyn.
Det passede lige med at vi var oppe hos vores gode samaritanere i de 3 minutter hvor Moses Hansen gik forbi lejligheden, hvilket betød at vi alle fik noget bedre fotos, end vi ville have fået nede fra trappetrinnet.


På Jenses sidste billede er Moses på vej væk, forbi Skt Josephs Hospital, med en politihjelm som skærmende glorie. Men er det ikke den skinbarlige Ruth Evensen lige bag ved?

Så vidt jeg ved er det den sidste gang en profet har sat gaden på den anden ende med den ubegribelige ild svidende i årerne.

Huskee du Moses Korstog - så skriv en kommentar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar